søndag den 24. februar 2013

Sunny sunday.

Søndage er lig med hygge herhjemme. Dagen i dag er gået med dejlig mad, spil, hygge og samvær i rigelige mængder - det er en af mine favoritdage :) I dag er der tillige med solskin her, så det er bare så skønt!

Jeg har fået job som tilkaldevikar, så dagene er lidt hektiske herhjemme for tiden, da de ringer når de har brug for mig og jeg siger ja tak! 
Jeg kan godt mærke, at jeg lige skal omstilles på hvordan det er at være på arbejdsmarkedet - for hold nu magle jeg syns det er hårdt! Det er nu ikke jobbet som sådan der er hårdt, men alle de forberedelse der nu skal til for at morgenen og dagene bare glider uden alt for meget hokus pokus, det er præcis det der gør at jeg syns det er hårdt.
jeg har jo været studerende i 5 år, og har selv kunnet (næsten) tilrettelægge mine dage mens jeg har været studerende, så nu skal jeg lige vænne mig til at der altså er noget der hedder arbejdstid, og forberedelser til arbejdsdage der spiller ind i hverdagene :) Men når det så er sagt, så syns jeg det er så befriende ikke længere at skulle tænke på lektier, opgaver og eksamener!! 



5 kommentarer:

  1. Dejligt med en hygge søndag ovenpå en lang arbejdsuge :-)

    SvarSlet
  2. Solskin..? Her har vi fået sne - igen!

    Skønt med en søndag og hygge i rigelige mængder - Hyggen må man aldrig glemme :o)

    SvarSlet
  3. Hvor lyder det hyggeligt - lige en søndag for mig. Jeg startede på arbejdet efter barsel i sommers og jeg er helt enig i at det kræver noget forberedelse....jeg ordner så meget som muligt om aftenen, så jeg har det ekstra tid om morgenen og det synes jeg gør en stor forskel.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  4. Tillykke med endt uddannelse, og vikarjobs er ofte den bedste måde at få foden inden for døren i den pædagogiske verden :-) Kh Maria, som er medhjælper inden for specialområdet, når jeg ikke lige er hjemmegående på orlov altså

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for jeres kommentarer :)Nu har jeg endelig fået et fast vikariat de næste par måneder - det passer mig rigtig godt, og nu er jeg nogenlunde ved at have struktur på dagligdagen igen ;)
      God weekend til jer alle!

      Slet